بررسی میزان استفاده از اسطوره های ادبی و ایرانی در بازیهای رایانه ای تولید ایران

پایان نامه
  • دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده علوم اجتماعی
  • نویسنده شیوا بیات
  • استاد راهنما حسن رستمی درزیان
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1389
چکیده

بدون شک جهان معاصر تفاوتی کمی و کیفی نسبت به دو دهه پیش دارد که این امر تا اندازه زیادی مرهون پیدایی و تحولات سریع رایانه ها و گسترش و فراگیری دستیابی به آنهاست. یکی از پیامد های این تحولات ظهور بازی های کامپیوتری(رایانه ای) می باشد. هدف از تحقیق حاضر شناخت و بررسی موضوعات قابل رشد جهت بازی سازی و در نهایت آشنایی افراد با تاریخ غنی باستانی ایران و در آخر راهی در جهت نگهداری از این تاریخ در مقابل تلاش های سایر کشورها در راستای بزرگ نمایی تاریخ آنهاست. تحقیق حاضر از نظر کنترل شرایط پژوهش یک بررسی زمینه یابی از نوع پیمایشی است که وجه بارز روش زمینه یابی این است که به بررسی زمینه های موجود و واقعیتهای موجود می پردازد. جامعه آماری پژوهش فوق عبارت است کلیه کارشناسان بازی های رایانه ای شهر تهران در سال 1389 که طبق جستجوی به عمل آمده توسط پژوهشگر شامل 33 نفر بوده اند. تنایج پژوهش فوق نشان می دهد که با توجه به اینکه سطح معناداری محاسبه شده برای فرضیه 1 از 05/0 بزرگتر است و میان فراوانی مشاهده شده و فراوانی مورد انتظار تفاوت معناداری وجود ندارد و این یعنی نمیتوان گفت که استفاده از موضوعات و داستانهای اساطیری موجب استقبال از بازی های رایانه ای تولید نشده است بلکه سایر موضوعات نیز در جلب مشتریان نقش مهمی داشته اند. برای فرضیه دوم نیز با توجه به اینکه سطح معناداری محاسبه شده از 05/0 کوچکتر و از 01/0 بزرگتر است، میان فراوانی مشاهده شده و فراوانی مورد انتظار تفاوت معناداری وجود دارد. این به این معنا است که نمی توان گفت که حس ناسیونالیستی قوی ایرانیان موجب استقبال از بازی های رایانه ای اساطیری تولید ایران شده است بلکه لوکشین های قدیمی و جذاب به عنوان قوی ترین عامل استقبال بازی های اساطیری در بین متخصصان مطرح است. در آخر فرضیه سوم، با توجه به اینکه سطح معناداری محاسبه شده از 05/0 کوچکتر و از 01/0 بزرگتر است لذا با اطمینان 95درصد می توان گفت که از دیدگاه کارشناسان مورد مطالعه ، تقلید طراحی و گرافیک بازی های تولید ایران از بازی های تولیدی خارجی تاثیر زیادی بر استقبال از بازی های رایانه ای ایرانی داشته است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مقایسه تأثیر بازیهای رایانه ­ای استراتژیک و بازیهای رایانه ­ای تفننی بر تفکر خلاق دانش ­آموزان

مقایسه تأثیر بازیهای رایانه ­ای استراتژیک و بازیهای رایانه­ ای تفننی بر تفکر خلاق دانش­ آموزان سوسن فرخی1 پناه سالمی2 کیمیا مقدم3 مهدی بدلی4 چکیده هدف این پژوهش مقایسه تأثیر بازیهای رایانه­ ای استراتژیک و بازیهای رایانه­ ای تفننی بر پرورش خلاقیت دانش ­آموزان پایه اول متوسطه شهر تهران بوده است.روش محققان در این پژوهش، شبه آزمایشی با طرح پیش ­آزمون و پس ­آزمون با دو گروه بود که یک گروه ازبازیهای ...

متن کامل

کارکرد بازیهای رایانه ای در رفتار نوجوانان

بررسی اثر بازی های رایانه ای بر سازگاری، توانایی ذهنی، روابط اجتماعی، میزان فعالیت ها و سرگرمی جمعی، میزان تماشایتلویزیون، تأثیر بازی های رایانه ای، میزان رابطه با خانواده، میزان خشونت، تأثیر بازی های رایانه ای را بر اضطراب، کیفی ت تحصیلی،میزان اعتیاد به بازی، تلاش برای رسیدن به هدف، میزان به کارگیری فکر، میزان سرگرم کننده بودن بازی ها، میزان تمرکز و جنبهآموزشی بازی ها و میزان استفاده بازی های ...

متن کامل

ارتباط بازیهای رایانه ای با هوش هیجانی در دانش آموزان

زمینه و هدف: هوش هیجانی مفهومی براساس هیجانها و هوش اجتماعی است که در روابط میان فردی در محیط تحصیل، کار و خانواده نمود روز به روز بیشتری یافته است. این مطالعه با هدف سنجش ارتباط بین هوش هیجانی و بازی های رایانه ای در دانش آموزان انجام شد. مواد و روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی-مقطعی بود. جامعه هدف در این پژوهش کلیه دانش آموزان مقطع دوره اول دبیرستان شهر بجنورد بودند که از بین آنها 205 نفر با...

متن کامل

کارکرد بازیهای رایانه ای در رفتار نوجوانان

بررسی اثر بازی های رایانه ای بر سازگاری، توانایی ذهنی، روابط اجتماعی، میزان فعالیت ها و سرگرمی جمعی، میزان تماشایتلویزیون، تأثیر بازی های رایانه ای، میزان رابطه با خانواده، میزان خشونت، تأثیر بازی های رایانه ای را بر اضطراب، کیفی ت تحصیلی،میزان اعتیاد به بازی، تلاش برای رسیدن به هدف، میزان به کارگیری فکر، میزان سرگرم کننده بودن بازی ها، میزان تمرکز و جنبهآموزشی بازی ها و میزان استفاده بازی های ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده علوم اجتماعی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023